Friday 15 April 2011

Sidang Media AMK Dan Calon N08 Satok - 15-4-2011










4 comments:

  1. Dah orang beragama islam tapi PKR sokong Bible ditulis dalam bahasa Melayu. Nama God guna nama Allah. Jesus pakai nama Nabi Isa. Itu cara orang Indonesia kasi murtad orang Islam di negara sendiri. Sekarang Malaysia.

    PKR yg beragama islam, sebelum Dunia Kiamat datang, fikirkanlah tindakan kamu pada hari ini

    ReplyDelete
  2. Lets convert Muslim Bidayuh and Iban and hopefully Malay into Christian. Thank you Anwar Ibrahim, Ahmad Nazib and PKR for your support.

    ReplyDelete
  3. Sebelum kedatangan Islam & Nabi Muhammad S.A.W ditahbiskan sebagai rasul terakhir, masyarakat Arab jahiliyah merujuk Tuhan sebagai Allah. Muhammad S.A.W dilahirkan dengan nama bapa baginda Abdullah (bererti hamba kepada Allah). Nama Allah dirujuk sebagai Tuhan sebelum wahyu diturunkan kepada baginda. Waraqah Naufal, pendita Nasrani meramalkan petanda baginda Rasul terakhir diwahyukan Allah.Jelas, nama Allah itu wujud sebelum baginda menjadi Rasul.
    Kalau nama Allah tidak boleh digunakan & disebut oleh rakyat Malaysia bukan Islam, maka lagu negeri Johor Darul Takzim "Allah Selamatkan Sultan" tidak boleh dinyanyikan oleh orang bukan Islam kerana nama Allah, bukan Tuhan, takkah begitu wahai saudara Faithullah?

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum,

    Memang benar dulu nama Allah digunakan dalam Bible tapi mereka (Kristian) yg menolakkan nya.

    Nama Isa sebenar ditukar kepada Jesus.Dulu bible lama yang mengatakan Muhammad akan datang tapi tulisan itu dibuang dan tak diterima sama sekali. Kalau tulisan itu diterima, sudah lama orang Kristian masok Islam.

    Siapa yg tukar semua ini. Ini ditukar oleh penjajah roman nama Constantine. Skrip lama yg mengatakan Isa tak pernah disalib dibakar. Nama Isa ditukar kepada Jesus sama bunyi dengan Zeus.

    Dulu Kristian itu agama Islam tetapi byk diubah oleh mereka (Constantine dan orang Roman), sebab itu Allah turunkan Al-Quran.

    Dalam Agama Kristian mengajar bahawa Nabi Noh itu kaki arak (Old scipture hold in Bob Jones University). Macam mana Nabi itu kaki botol.

    Sebagai orang Islam, kami terima the Old Testiment dalam bentuk original kalau dia dalam bahasa Aramic (Arabic/Yahudi) kerana bunyi nya seakan bunyi Al-Quran. Bunyi original old testiment itu bunyi yg sangat merdu bagaikan ditulis oleh Allah sendiri. Bila benda itu diterjemah kepada bahasa lain, makna itu lari dari terjemaahan itu semasa saya belajar di Bob Jones University.

    Ada agama di Afrika di mana agama kristian nya tidak menggunakan salib kerana itu bukan ajaran kristian sebenar nya. Mereka sembahyang dgn bersujud. Sekarang, tidak ada orang kristian yg sembahyang bersujud. Semua Nabi2 kita suruh kita bersujud kepada Allah.

    Agama yg masih mengamal bersujud depan Allah cuma Islam.

    Sebab itulaa saya masuk Islam.

    Kalau nak ajar Bible, jangan laa ajar dalam bahasa Melayu, ajar laa dulu dlm bahasa Aramic (Bahasa Lama Agama Islam sebelumnya).

    Faithullah (Faith in Allah)

    ReplyDelete